nedeľa 22. apríla 2018

Geberit - montáž svojpomocne

Sú dva typy:
Unifix/duofix - pevnejšie, upevnenie aj do zeme.
Combifix - nemá kotvenie do zeme, len do stien.

Zapojenie unifixu, ktorý som zvolil. 
Spodné nohy je ideálne zaliať betónom.
1. postup namontovania: Spodné nohy som našróboval na hmoždenku do základovej platne. Potom som ich zalial betónom do výšky poteru.
Prívod vody som robil pomocou PPR 20mm. Vstupný ventil na vodu do geberitu som zatlačil až po zváreni PPR potrubia. PPR potrubie som ukončil prechodkou z PPR na 1/2 collový vnútorný závit. Ten som následne namontoval použitím fermeže a konope na vstupný ventil Geberitu. Fermež a konope som volil z dôvodu, že spoj musí byť spoľahlivý a už sa nebude v budúcnosti vyberať.

Horné uchytenie Geberitu. Pre pocit vlastnej istoty som to ešte spevnil závitovými tyčami ukotvenými chemickou kotvou do zadnej steny z Ytongu (hrubka 12mm závitová tyč)

Zachodová misa sa vsunie na tieto priložené závitové tyče, ktoré sú od seba vzdialené cca 18cm - na vnútornych otvoroch. N

Odpad mám 110mm, do neho ústi 50mm odpadová rúra z umývadla vo wc. Ku Geberitu je priložená aj redukcia zo 110 na 90mm, Tu som použil a do nej potom priložené 90tkové koleno Geberit. 

Prívodná PPR rúra na vodu sa napojí na vstupný ventil geberitu použitím fermeže a konope. 

PPR rúra na vodu ukončená vnútorným 1/2 collovým závitom. 

Pohľad na vstupný ventil vody do Geberitu. Ten sa zasúva zozadu, musí zacvaknúť. Odporúčam ho našrobovať na prívod vody pred zasunutím do Geberitu, nakoľko jeho vyberanie je veľmi obtiažné. 
za Geberitom som nechal zbytočne veľký priestor...stačí tam úplne priestor, aby vošla dolná odpadová rúra..

na vrchnej časti som Geberit prišroboval na závitovú tyč - 12mm a chemickú kotvu (to original riešenie sa mi nezdalo pevné...a taktiež je možné použiť aj hmoždenky namiesto kotvy)

závitová tyč detail, spredu aj zozadu som dal matku

Pozor pri kúpe Geberitu.  Predajňa Ptáček mala na internete akciu na Geberit Duofix basic v "akcii" za cenu ako Geberity Duofix v plnej výbave (nie basic), cena bola 145,28 EUR s DPH. Odporúčam kupovať Geberit Duofix 111.300.0.5, nie Geberit Duofix basic(111.153.00.1). Pri telefonickom kontakte predajne v Žiline mi bolo nepríjemným hlasom oznámene, že tovar nemôžem vrátiť, čo je samozrejme klamstvo. Z tohto dôvodu predajňu Ptáček už nenavštívim. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Drvič na konáre

 Riwall RES 3044 B - mal som už tento drvič, ale jedného dňa som ho použival skoro 8 hodín vkuse, na čo nie je určený a rozpadlo sa nejaké k...